Válečníkovy schopnosti Léčba vlastních zranění
Válečník je schopen do určité míry léčit svoje zranění. Tato schopnost se zdokonaluje s přibývajícími úrovnemi - válečník je schopen si vyléčit každý den dva životy za každou úroven, která ho dělí od první úrovne. Léčení tří životů trvá jednu směnu; léčení trvá vždy alespoň jednu směnu.
Zastrašení
Válečník má určitou šanci, že svým strašným zjevem nebo naopak svým autoritativním vystupováním zažene protivníka. Zda se to podaří, závisí na válečníkově úrovni, na tom, kdo je zastrašován.
Poznání artefaktů
Kromě normálních nekouzelných zbraní a kromě běžných zbraní kouzelných ještě mohou existovat zbraně artefaktové. Jsou to velice vzácné zbraně staré dlouhá staletí. Každá z nich má své jméno, které bývá často slavnější než jména všech jejích nositelů, a je opředena mnoha legendami a pověstmi o svých vlastnostech a zvláštních schopnostech. Pokud se nějaký válečník setká právě s takovou zbraní, je jistá pravděpodobnost, že ji pozná (a to i v případě, že její jméno není přímo vytepáno do čepele).
Odhad zbraně
Válečníci celý život zacházejí se zbraněmi, není tedy divu, že dokáží dobrou zbraň poznat. Válečník na nižší úrovni potřebuje zbraň potěžkat v ruce a párkrát si s ní cvičně mávnout, zkušenější postavě již stačí pohled na to, jak se zbraní bojuje někdo jiný, případně i pohled na zbraň v klidu. Válečník do třetí úrovni si musí zbraň sám vyzkoušet, aby poznal její parametry, válečníkovi od čtvrté úrovni již stačí, bude-li pozorovat, jak se zbraní bojuje někdo jiný.Samozřejmě, že klasické zbraně jako třeba široký meč pozná na první pohled, odhad zbraně mu však umožní rozpoznat sílu, útocnost a obranu také u netypických a exotických zbraní, které v životě neviděl. Pokud pozoruje zbraň pouze při cvičném boji, kdy se soupeři navzájem nezraňují, pozná jen sílu a obranu zbraně, na určení útocnosti' zatím jeho schopnosti nestačí. Je-li zbraň kouzelná, odhadne válečník do páté úrovne její parametry takové, jaké by je měla, kdyby kouzelná nebyla (tj. bez magických bonusů). Pomocí odhadu zbraně také není možné odhalit schopnost sesílat kouzla či jiné zvláštní vlastnosti, pokud se v bitvě neprojeví. Tak třeba kouzelné vlastnosti meče se speciálními bonusy proti nemrtvým se neodhalí, dokud nebude zbraň proti nim použita.
Odhad soupeře
Zkušenosti z množství bojů s nejrůznějšími příšerami dávají válečníkovi schopnost alespoň přibližně odhadnout, jak silný protivník proti němu stojí. Tato schopnost má sice svoje úskalí, jedná-li se třeba o odhad člověka, ale o to lépe funguje na jakékoliv zvíře, přerostlý hmyz nebo jinou nestvůrnou bytost. Člověk nebo jiný inteligentní tvor totiž mohl projít výcvikem, který není na první pohled vidět. Válečník od 4.úrovne může této schopnosti využít, bude-li s nestvůrou nějakou dobu bojovat. Zkušení válečníci na vyšších úrovních jsou schopni odhadovat i soupeře, s nímž bojuje někdo jiný, ba dokonce ještě před bojem. Válečník se může od čtvrté úrovně pokusit odhadnout tři věci - sílu, obratnost a to, zda je nestvůra zranitelná způsobem, kterým s ní bojuje. Pokud už s nestvůrou stejného druhu bojovala, pochopitelně bude odhad přesnější. Odhad soupeře z hlediska herních mechanismů nezabírá během souboje žádný čas, probíhá současně s bojem. Musí ji válečník předem oznámit.
Vícenásobné útoky
Od páté úrovne výš í úrovne může válečník při boji tváří v tvář útocit zbraní třikrát během dvou kol, protože se naučil lépe bojovému umění. (Na vyšších úrovních se počet útoku za kolo ještě zvyšuje.) Vícenásobné útoky se provádějí tak, že v prvním kole útocí dvakrát v druhém kole jednou. Zpět na Povolání postav.