Kouzelníkovy schopnosti
Schopnost sesílat kouzla je základní a nejdůležitější schopnost kouzelníka. K sesílání kouzel potřebuje kouzelník magenergii. Kouzelník získává magenergii důkladným soustředěním - tzv. zaostřením vůle. Zaostření vůle je zvláštní proces vyžadující naprostý klid a nehybnost. Trvá tři směny (asi půl hodiny) a během této doby kouzelník naprosto nevnímá své okolí-dokonce, i kdyby na něj někdo zaútočil, se nebude bráni a nepřeruší ihned svoje soustředěn (bude se jednat o útok na vyřazenou postavu) Pokud není kouzelník se svého zaostření vůle vyrušen (a nic jiného než zranění ho nevyruší), objeví se po uplynutí tří směn v jeho mysli magenergie. Kolik jí takto získá, závisí na jeho úrovni. Spotřebuje-li kouzelník všechnu svoji magenergii, nemůže kouzlit. Další magenergii nezíská, dokud si důkladně neodpočine a nebude moci zaostřit vůli. Při započetí každého pokusu o zaostření vůle stará magenergie zmizí - proto není nikdy možno zvýšit hodnotu magenergie v kouzelníkově mysli nad hodnotu udanou v tabulce. Duševní cvičení spojená se zaostření vůle a získáváním magenergie jsou tak náročná a vyčerpávající, že je Kouzelník může podstoupit pouze po důkladném odpočinku. Tím se rozumí klidný nerušený spánek. Kouzelník nemůže seslat libovolné kouzlo. Musí se totiž kouzla také učit, a to je velice složitý proces. Kouzelník na dané úrovni umí jen omezený počet kouzel - viz Tabulka - sloupec Počet kouzel.Sesílání kouzel je náročná činnost, na kterou se kouzelník musí plně soustředit. Pokud by na něj někdo během sesílání kouzla zaútočil, jedná se o útok na nehybnou postavu. Kouzla dle pravidel DrD 1.6 nebo dle dohody. Tabulka kozelníkovy magenergie a kouzel
Úroveň Počet mágů Počet kouzel 1 8 3 2 12 5 3 16 7 4 20 9 5 25 11 6 30 14 7 35 17 8 40 20 9 45 23 10 50 26